رونمایی از دو محصول دارویی جدید



رونمایی از دو محصول دارویی جدید


با حضور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در تبریز 

رونمایی از دو محصول دارویی جدید در شرکت داروسازی شهید قاضی
با حضور وزير محترم صنعت، معدن و تجارت ، استاندار محبوب آذربایجان شرقی ، مدیرکل محترم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و سایر مدیران و مسئولین از دو محصول دارويي جديد ، محلول تزریقی استامینوفن و لووفلوکساسین رونمايي شده و خط توليد انبوه اين دو دارو در کشور راه اندازي شد.
سرپرست شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز گفت : به همت متخصصان داخلی دو محصول دارویی جدید برای نخستین بار در کشور و در شرکت داروسازی شهید قاضی تبریز تولید شده و به بهره برداری رسید.
ابوالفضل باباپور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: محلول تزریقی استامینوفن و لووفلوکساسین دو محصول اشاره شده می باشند که به صورت ویال آماده مصرف و بدون نیاز به رقیق کردن در کشور تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
سرپرست شرکت داروسازی شهید قاضی با اشاره به مواد مصارفی این محصولات در مراکز درمانی و بیمارستان ها تاکید کرد: محصول لووفلوکساسین به عنوان آنتی بیوتیک و در موارد عفونت های عمومی در بیمارستانها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
باباپور، درباره محصول استامینوفن نیز اظهار داشت: نقش ضد دردی استامینوفن و مصرف در مراکز درمانی و بیمارستانی در این تولید مورد توجه است.
وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی خط تولید این دو محصول سرمایه گذاری خاصی صورت نگرفته، عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به وجود ظرفیت های بالفعل در شرکت داروسازی شهید قاضی، سرمایه گذاری خاصی برای این طرح صورت نگرفته بلکه با تبدیل ظرفیت های بالفعل به بالقوه زمینه تولید این دو محصول فراهم شده است و همچنین با شروع به تولید این محصولات در سال اول با تامین 15% نیاز بازار قادر به جلوگیری از خروج ارز به میزان یک میلیون دلار و در سال های بعد با توسعه و نفوذ در بازار تامین حداقل 50% نیاز بازار این رقم سالانه به چهار میلیون دلار خواهد رسید.
ابوالفضل باباپور در پاسخ به خبرنگاران در رابطه با تامین نیاز داخلی تا پیش از این گفت: تامین نیاز داخلی به این محصول از طریق واردات انجام می شد که با تولید انبوه در شرکت داروسازی شهید قاضی، نیاز داخل از این طریق برآورده خواهد شد.



پیام بگذارید

(0 دیدگاه)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *